CAPITAL STRUCTURE AND PROFITABILITY ON COMPANY VALUE

Main Article Content

Siti Khotimah
Moh. Hudi Setyo Bakti
Fetri Setyo Liyundira

Abstract

This study aims to find out the effect of corporate social responsibility (CSR) on tax aggressiveness in manufacturing companies in the consumer goods industry sector in 2016-2018. In this study, tax aggressiveness is measured using the Effective Tax Rate (ETR). The independent variable used in this study is corporate social responsibility (CSR), while the dependent variable is tax aggressiveness. The sample in this study used a purposive sampling method and obtained 72 companies that fulfill the criteria. Analysis test using a simple linear regression analysis model. The results of this study indicate that the disclosure of corporate social responsibility (CSR) affects on tax aggressiveness. The high level of corporate social responsibility (CSR) disclosure results in a decrease in tax aggressiveness in a company.

Article Details

How to Cite
Khotimah, S., Hudi Setyo Bakti, M., & Setyo Liyundira, F. (2020). CAPITAL STRUCTURE AND PROFITABILITY ON COMPANY VALUE. Progress Conference, 3(1), 83–87. Retrieved from http://proceedings.itbwigalumajang.ac.id/index.php/progress/article/view/296
Section
Articles

References

Alvianto, A. (2019). Pengaruh Struktur Modal, Pertumbuhan Perusahaan Dan Profitabilitas Terhadap Nilai Perusahaan Studi Empiris Pada Perusahaan Manufaktur di Bursa Efek Indonesia Tahun 2013-2016. Journal of Chemical Information and Modeling, 53(9), 1689–1699. https://doi.org/10.1017/CBO9781107415324.004
Astuti, A. P.., Efni, Y. (2015). Pengaruh Kesempatan Investasi, Leverage Terhadap Kebijakan Deviden Dan Nilai Perusahaan Pada Perusahaan Manufaktur Yang Terdaftar Di Bursa Efek Indonesia. Jurnal Tepak Manajemen Bisnis, Vol. VII No. 3.
Bandile, U. C. (2015). Pengaruh Struktur Modal, Pertumbuhan Perusahaan, Ukuran Perusahaan Dan Profitabilitas Terhadap Nilai Perusahan Pada Perusahaan Manufaktur Yang Terdapat Di Bursa Efek Indonesia Skripsi. 2–4.
Brigham, E. F and Ehrhardt, M. C. (2009). Financial Management: Theory and Practice (13th Edition). South-Western: Cengage Learning.
Brigham, E. F. dan Gapenski, L. C. (1996). Intermediate Finance Management (5Th Edition). Harbor Drive: The Dryden Press.
Bukit, R. Br. (2012). Pengaruh Struktur Modal terhadap Nilai Perusahaan melalui Profitabilitas: Analisis Data Panel Perusahaan Manufaktur di Bursa Efek Indonesia. Jurnal Keuangan dan Bisnis. Vol 4, No.3.
Cahyanto, S. (2014). Pengaruh Struktur Modal Dan Profitabilitas Terhadap Nilai Perusahaan (Studi pada Perusahaan Otomotif dan Komponennya yang Terdaftar di Bursa Efek Indonesia Periode Tahun 2010-2013). Jurnal Administrasi Bisnis, 11(1), 1–9.
Chen, J. and Strange, R. (2005). The Determinants of Capital Structure : Evidence from Chinese Listed Companies, Economic Change & Restructuring, 38, 11-35.
Dewi, P. Y. S. D., Yuniarta, G. A., & Atmadja, A. W. T. (2014). Pengaruh Struktur Modal, Pertumbuhan Perusahaan Dan Profitabilitas Terhadap Nilai Perusahaan Pada Perusahaan Lq 45 Di Bei Periode 2008-2012. E- Journal S1 Ak Universitas Pendidikan Ganesha, 2(1), 1–10.
Fakhruddin, M dan Hadianto M. (2001). Perangkat dan Model Analisis. Investasi di Pasar Modal. Jakarta: Gramedia.
Fau, N. R. (2015). Pengaruh Struktur Modal, Pertumbuhan Perusahaan, Ukuran Perusahaan dan Profitabilitas terhadap Nilai Perusahaan pada Perusahaan Manufaktur yang Terdaftar di Bursa Efek Indonesia. (eprints.uny.ac.id)
Ghozali, I. (2011). Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program SPSS. Semarang: Badan Penerbit UNDIP.
Gitman, Lawrence J. (2006). Principles Of Managerial Finance. Eleventh Edition.
Baston : Addison Wesley.
Hery. (2017). Kajian Riset Akuntansi. Jakarta:PT Grasindo.
Horne, J. C. V. dan John, M. W. Jr. (2010). Fundamentals of Financial Management Prinsip-prinsip Manajemen Keuangan. Edisi 12 Buku 2. Jakarta: Salemba Empat.
Jogiyanto. 2014. Metodologi Penelitian Bisnis Salah Kaprah dan Pengalaman- Pengalaman Edisi 6. BPFE Yogyakarta.
Kartadinata, A. (1999). Pembelanjaan. Jakarta: Rineka Cipta.
Mahatma, D.A. S dan Wirajaya A. (2014). Pengaruh Struktur Modal, Profitabilitas dan Ukuran Perusahaan pada Nilai Perusahaan. E-Jurnal Akuntansi Universitas Udayana Vol. 4. No.2
Manappo, H dan Arie F. V. (2016). Pengaruh struktur modal, ukuran perusahaan dan profitabilitas terhadap nilai perusahaan otomotif yang terdaftar di Bursa Efek Indonesia periode 2011-2014, 4(2), ISSN: 485–497.
Mindra dan Teguh, E. (2014). Pengaruh Earning Per Share (EPS),Ukuran Perusahaan, Profitabilitas, dan Leverage Terhadap Nilai Perusahaan. Jurnal Akuntansi. Vol 2 (No. 2).
Mózo, B. S. (2017). No Title No Title. Journal of Chemical Information and Modeling, 53(9), 1689–1699. https://doi.org/10.1017/CBO9781107415324.004
Nursalam, 2016, metode penelitian. (2013). No Title No Title. Journal of Chemical Information and Modeling, 53(9), 1689–1699. https://doi.org/10.1017/CBO9781107415324.004
RI, S. W. P. (2017). Analisis Pengaruh Struktur Modal, Profitabilitas Dan Intellectual Capital Terhadap Nilai Perusahaan (Studi pada Perusahaan Property dan Real Estate yang Terdaftar di ISSI tahun 2014-2016).
Riyanto, Bambang. 2001. Dasar-dasar Pembelanjaan Perusahaan. Edisi Keempat.Yogyakarta: BPFE Yogyakarta.
Safarida, E. (2017). Pengaruh Struktur Modal, Pertumbuhan Perusahaan, Profitabilitas Dan Ukuran Perusahaan Terhadap Nilai Perusahaan Pada Perusahaan Manufaktur Di Indonesia. Jurnal Aset (Akuntansi Riset), 3(2), 552. https://doi.org/10.17509/jaset.v3i2.8918
Salvatore, D. (2005). Ekonomi Manajerial dalam Perekonomian Global.
Jakarta: Salemba Empat.
Saraswathi, I. A. A., Wiksuana, I. G. B., dan Rahyuda, H. (2016). Pengaruh risiko bisnis , pertumbuhan perusahaan dan struktur modal terhadap profitabilitas serta nilai perusahaan manufaktur, E-Jurnal Ekonomi Dan Bisnis Universitas Udayana, 5(6), 1729–1756,ISSN: 2337-3067.
Sartono, Agus. (2001). Manajemen Keuangan : Teori & Aplikasi. Yogyakarta: BPFE.
Sri, A., Dewi, M., & Wirajaya, A. (2013). Pengaruh Struktur Modal , profitabilitas Dan Ukuran Perusahaan Pada Nilai Perusahaan. 2, 358–372.
Sugiyono. (2009). Metode Penelitian Bisnis. Bandung: CV. Alfabeta.
Suharli, M. (2006). Studi Empiris Terhadap Faktor yang Memengaruhi Nilai Perusahaan pada Perusahaan Go Public di Indonesia. Jurnal Manjemen Akuntansi, Vol. 6 No. 1. (eprints.undip.ac.id)
Sujoko dan Soebiantoro, U. (2007). Pengaruh Struktur Kepemilikan Saham, Leverage, Faktor Intern Dan Faktor Ekstern Terhadap Nilai Perusahaan, Jurnal Manajemen dan Kewirausahaan, Vol. 9 No. 1.
Weston, J. F. and Thomas, C. (1997). Manajemen Keuangan Jilid 1, Jakarta: Erlangga.
www.idx.co.id